Sprawdź najnowsze posty również na: https://www.instagram.com/sayto_blog_z_pasja/

Książka, od której warto zacząć nowy rok - Elastyczne zarządzanie czasem: recenzja

by - stycznia 01, 2021

Wchodzimy z impetem w Nowy Rok, przez uchylone okno wpada mroźne, świeże powietrze, a wraz z nim do głowy wskakują nowe wyzwania, dylematy i snujące się śmiałe plany obok sylwestrowego kaca. Mimo to nogi same wskakują w buty, aż ciężko wytrzymać, by nie próbować od razu wejść na szczyt. To najlepszy moment, by sięgnąć po książkę, na której to boskie jutro zbudujemy. A tak się składa, że wszystkie te pragnienia mają jednego przeciwnika: brak czasu. Sama uważałam się za osobę dobrze zorganizowaną, na co dzień radziłam sobie ze wszystkimi zadaniami do wypełnienia bez większych zastrzeżeń i zadręczałam się każdym opuszczonym obowiązkiem (a przynajmniej tak mi się zdawało). Jednak kiedy przyspieszyłam tempo i zaczęłam sięgać po więcej, mój dotychczasowy system zaczął zawodzić. Wtedy przypomniałam sobie o pobranym kilka miesięcy temu e-booku na Legimi i otworzyłam go poza kolejką. Bez jego lektury między innymi ten blog nie miałby szans powodzenia. 

Elastyczne Zarządzenie Czasem autorstwa Izabeli Krejcy-Pawskiej z 2017 roku, mogłoby się wydawać owocem wysypu podręczników rozwoju osobistego XXI wieku jakich wiele od samozwańczych pseudo-coachów, pełnym pozornie pięknych, lecz pustych frazesów, przez krótki okres czasu powodujące wzrost wykładniczy motywacji, po czym jej spadek na łeb, na szyję. Tymczasem, choć okładka i opis trącające kiczowatością niespecjalnie zachęcają do czytania, zawartość książki zdecydowanie jest warta przełamania pierwszych lodów. Całość opiera się na 5 krokach zarządzania czasem, dokładnie wyjaśnionych, a jednocześnie prostych i uniwersalnych, w połączeniu z estetycznymi grafikami, pozwalającymi wyobrazić sobie ten cykl. Znajdziemy tam zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną wyniesioną z przeróżnych szkoleń w tym zakresie. Tytuł ten obfituje w analizę zachowań i różne metody na poprawienie naszej efektywności. Ludzie pragną konkretów, złotego środka, i książka spełnia te oczekiwania. Najważniejsze myśli i wnioski są wyróżnione, a każdy rozdział zwięźle podsumowany. W dodatku jest napisana prostym, niespecjalistycznym językiem, dzięki czemu można bez problemu zrozumieć, o co chodzi. To idealna pozycja dla osób ,,zapracowanych", którym ciągle coś umyka, bo ,,tak wyszło", zielonych w temacie zarządzania czasem; autorka przeprowadza nas przez proces zmian naszych nawyków od samego początku do końca. 

Jedynie na tym końcu czuję pewien niedosyt. Mam wrażenie, że zostawia ona zbyt wąsko uchyloną furtkę do dalszych rozważań na temat organizacji czasu. Z drugiej strony cenię sobie fakt, że treść kręci się wokół wyraźnej, jasnej, malowniczej myśli przewodniej w formie swego rodzaju opowieści, która bardzo dobrze sprawdza się w roli rdzenia idei. Dzięki niej również podręcznik nieźle wciąga, ale myślę, że to przede wszystkim zasługa postaci samej autorki. Kiedy czytałam tę książkę nie miałam przed oczami wszechwiedzącego guru wykazującego mi tonem buddyjskiego mnicha życiowe błędy, lecz po prostu bardzo sympatyczną, pogodną, odważną kobietę, która dzieli się swoim sukcesem, postać, z którą mogę się utożsamiać. To daje naprawdę dużego kopa motywacji.

Ta książka pozwoliła mi nie tylko uświadomić sobie, gdzie leżało źródło mojego braku efektywności, ale również prędko temu zaradzić. Jak zwykle nie zgadzam się ze wszystkimi opisanymi technikami, podporządkowanymi klasycznemu rozumieniu pracy, lecz większość z nich zagościła w moim życiu na stałe i pozwala mi maksymalnie wykorzystywać naszą króciutką dobę. Skoro już znaleźliście chwilę na przeczytanie tej recenzji, to koniecznie musicie wygospodarować czas na Elastyczne Zarządzanie Czasem. Nawet jeżeli nie od deski do deski, to samo przejrzenie podręcznika wiele Wam uświadomi. 


You May Also Like

0 Komentarzy

Dziękuję bardzo za odwiedziny na blogu. Zostaw po sobie ślad!
Pamiętaj tylko o netykiecie ;)